ازدواج به سبک سنتی یا مدرن؟

ازدواج به سبک سنتی یا مدرن؟

در حال حاضر در این دنیا، که فرصتی ارزشمند برای زندگی کردن و استفاده از زیبایی‌های زندگی و نعمت های دنیوی در اختیار ما قرار گرفته شده است، کسانی موفق شده اند و به بهترین نتیجه در پیشبرد اهداف خود رسیده اند که در زندگی خود به خوبی آموخته اند که چگونه از لحظه لحظه های زندگی، بیشترین بهره را ببرند، ازدواج و تعامل با فردی که ما آن را انتخاب می‌کنیم  چه به سبک مدرن و یا سنتی، می‌تواند تاثیری مستقیم، در  چگونگی  استفاده و بهره مندی ما از این لحظات، به شمار آید

حال برای شناخت کامل این فرد که می‌تواند در سرنوشت ما و آینده ما و حتی نسل ما شریک باشد، به نظر شما چه نکاتی را باید رعایت کنیم ؟!

  در اصل چگونه و با چه روشی به شناخت واقعی‌تری از آن فرد برسیم؟

آیا ازدواج سنتی، می‌تواند تا حدودی به نیاز ما، برای شناخت همه ابعاد شخصیتی و رفتاری طرف مقابل، پاسخ دهد یا خیر؟!

بنظر شما ازدواج سنتی خوبه یا مدرن؟

انتحاب شما کدام است؟

بایدهاو نبایدهای ازدواج به سبک مدرن یا سنتی

ازدواج سنتی ازدواجی است که در گذشته و نسل های پیشین، رواج بسیاری داشته و افراد باشناخت پیشین خانوادگی و یا با چند جلسه خواستگاری به شناخت از همدیگر می رسیدند، اما اکنون و در عصر جدید همان طور که تکنولوژی و ارتباطات پیچیده تر شد، شناخت انسان ها و آدم های این عصر نیز روندی پیچیده و البته قابل بررسی با احتیاط بیشتری به خود گرفته است.

البته این نکته را هم باید توجه کرد که شناخت صحیح و درست، شرایط و ویژگی های به خصوصی دارد  که نیاز به مشاورانی آگاه و باتجربه و در عین حال فرهم کردن شرایط  شناختی هدف‌مند و موثر برای دو طرف را می طلبد که استاد حورایی، با چندین و چند سال تجربه در حوزه ازدواج موفق و برگزاری سمینارهایی در قالب این موضوع، در فایل تصویری ازدواج موفق به طور کامل و مفید به پاسخ تمامی سوالات در مورد چگونگی ازدواج موفق و نحوه شناخت صحیح دو طرف قبل ازدواج، می‌پردازند .

 

 

مناظره بین طرفداران سنتی و مدرن

کدام یک حرف خود را به کرسی می‌نشانند؟

 

در این دوره و قرن 22، چرا من نباید ازدواجی به سبک مدرن داشته‌باشم؟!

طرفداران ازدواج مدرن با قاطعیت و لحن محکمی بیان می‌کنند که من در اقوام و اطرافیان خود، کسانی را دیده ام که ازدواج سنتی داشته اند و به مشکل برخورده‌اند زیرا ازدواج بدون عشق، انتخاب نادرستی برای آن‌ها بوده است.

امروزه و  در قرن ۲۲ که عصر ارتباطات نیز نامیده شده شناخت طرف مقابل به آسانی و سادگی قرن های پیشین نیست،

ازدواج باید همراه با عشق و شناخت کامل دو طرف، همراه باشد، اما موضوع این جاست که  آیا به نظرشما، شناخت واقعی و کامل در سبک ازدواج مدرن بر اساس واقعیت های اخلاقی و رفتاری شخصیتی دو طرف، رخ خواهد داد؟!

 

طرفداران ازدواج سنتی هم می گویند که بدون شک، درصد بالایی از  کسانی که ازدواج مدرن داشته اند به دلیل اختلافات اخلاقی و مشکلاتی که بعد از ازدواج به دلیل عدم شناخت درست قبل از ازدواج، به وجود آمده، به جدایی منجر شده است .

حال نظر شما در باره جبهه‌گیری این دو نوع دیدگاه چیست ؟

اما عده ای هم هستند که روشی متعادل و میانه را انتخاب کرده اند، همان‌طور که در احادیث بر این نکته تاکید شده است که اسلام دینی متعادل و میانه رو است، در امر ازدواج نیز باید تلفیقی از سبک مدرن و سنتی در شناخت یک‌دیگر به وجود‌آید.

‌استاد حورایی در این‌باره درمورد چگونگی ازدواج موفق، مفصل به این موضوعات می‌پردازند.

 

 

تداوم ازدواج مدرن بیشتر است یا سنتی؟!

 

این فرضیه همیشه وجود‌داشته که رابطه هایی که در آن عشق حرف اول را می‌زند همیشه موفق و پایدار بوده و خواهد ماند و در واقع هیچ نیرویی همانند عشق، نمی تواند رابطه ازدواج را محکم و پایدار نگه دارد، اما آیا فقط عشق کافیست؟

اگر در ازدواج و مسیر پر پیچ و خم زندگی، در کوله بار ما توشه راه ما، تنها عشق باشد کافیست؟

چه چیزهای دیگری وجود دارد که توشه های اصلی مسیر عشق به شمار می‌رود؟

چرا برخی دیگر نیز ادعا می کنند که تداوم ازدواج به سبک سنتی بیشتر از سبک مدرن است، زیرا در آن دوران از خودگذشتگی و وفاداری بیشتر در بین زوجین وجود دارد؟

حال این سوال مطرح می شود که موضوع تداوم در ازدواج آیا فقط و فقط به از خودگذشتگی زوجین محدود می شود؟

و چه ویژگی هایی یک ازدواج موفق و پایدار دارد که بعد از ازدواج نیز همچنان طراوت و شادابی و ماندگاری خود را حفظ می کند  و از سرمایه عشق اولیه به عنوان یک توشه گران‌بها تا آخر عمر محافظت میکند؟

 

حال انتخاب با شماست.

ازدواج سنتی یا مدرن ؟ یا تلفیقی از این دو ؟

 

 

 

 

۶ عامل که به بهبود ازدواج چه به سبک سنتی چه به سبک مدرن کمک می کند عبارتند از :

 

۱_ در زندگی صبور باشید.

۲_محبت به همسر، هرچند اندک چه از لحاظ لفظی و مالی را فراموش نکنید.

۳_  به هر بهانه ای شادی را به زندگی خود بیاورید

۴_   در روابط با یکدیگر صمیمیت و احترام داشته باشید

۵_مشکلات زندگی خود را با هیچ کس، جز مشاور در میان نگذارید .

۶_ لحظات زندگی زناشویی خود  را تبدیل به هیجان انگیز ترین و به یاد ماندنی ترین لحظات زندگی خود کنید .

_اجازه ندهید تا مشکلاتی که حل شدنی است تبدیل به چالش بزرگ در زندگی شما شود و در شرایط مناسب، رفتاری سنجیده داشته باشید.

۸_در زندگی بخشیدن را تمرین کنیم همانطور که خداوند بزرگ، بنده خود را در صورتی که به خطای خود اقرار کند و پشیمان شود، حتی برای بار هزارم هم می‌بخشد، ما نیز به اندازه شخصیت و ظرفیت خدادای خود، دیگران را ببخشیم.

 

 

آیا ازدواج سفید ربطی به ازدواج مدرن دارد؟

همه ما با عبارت‌های «ازدواج دائم» و «ازدواج موقت» آشنا و کم و بیش از احکام شرعی آن‌ها اطلاع داریم، اما کمتر پدیده «ازدواج سفید» به گوشمان خورده است. ازدواج سفید چیست؟ این پیوند بر خلاف ازدواج دائم و موقت نه در شرع و نه در عرف ما ایرانیان جایی ندارد، چون دختر و پسر بدون برگزاری مراسم عقد و به خاطر منافع اقتصادی و عاطفی بدون، زیر یک سقف می‌روند.

و این نوع ازدواج در اصل رابطه ای است که  لفظ  ازدواج در آن کاملا نامفهوم است .

این ازدواج در اصل و پایه خود هیچ ارتباطی با ازواج مدرن ندارد و به نوعی یک رابطه بی هدف محسوب می شود که تبعاتی را برای دو طرف  به همراه خواهد داشت.

 

 

ما در کنار شما هستیم

قدم به قدم تا رسیدن به فردایی روشن با شما همراه هستیم.

به امید فردایی روشن تر

راه روشن

 

برچسب ها: بدون برچسب

نظر شما چیست؟

فیلد های ضروری با ستاره * مشخص شده اند.