چه کنیم ازدواج موفقی داشته باشیم؟

در این مقاله می‌خواهیم به این نکته برسیم که در عصر و زمانه ما، عشق واقعی چیست و چه کنیم ازدواج موفقی داشته باشیم؟ لازمه‌ی یک ارتباط موفق که به ازدواج موفق و زندگی سرشار از عشق، منجر شود چیست؟!

نیاز به دوست داشته شدن و دوست داشتن یکی از نیازهای بنیادین و طبیعی انسان‌ها محسوب می شود و یک نوزاد از زمانی که متولد می شود تا آخرین لحظه از عمر خود نیاز به محبت و دوست داشته شدن دارد و در طول عمر انسان به شیوه های مختلفی به آن پاسخ داده می شود. در برهه ای از زندگی مادر پدر و در برهه ای دیگر دوستان صمیمی یک فرد پاسخگوی محبت و عشق و صمیمیت نهفته در ذات آدمی هستند، اما مسلما تجربه عشق واقعی، یکی از مهمترین و بهترین تجربه های زندگی هر فرد به شمار می‌رود که  چه بسا،ممکن است، اسباب سعادت ابدی را نیز در زندگی خود فرد و آیندگان و نسل او نی، رقم بزند. این سوال که چه کنیم ازدواج موفقی داشته باشیم وعشق واقعی چیست؟ و … همه و همه  سوالاتی است که برای داشتن انتخابی مطمئن و تجربه عشقی واقعی در ذهن هر فردی ممکن است به وجود بیاید از قبیل اینکه ازدواج سنتی خوبه یا مدرن؟!ازدواج زود خوبه یا دیر ؟و عشق دختر و پسر در اسلام به چه صورت است؟

استاد حورایی کارشناس موسسه فرهنگی راه روشن و مدرس  چندین و چند دوره ازدواج موفق در فایل تصویری ازدواج موفق به زبانی ساده به ما،پاسخ این سوالات را خواهند داد.

 

بنظر شما چه کنیم تا ازدواج موفقی داشته باشیم؟

ازدواج موفق نیاز به شناخت دو طرف دارد؛ اما آیا عشق مانعی برای این شناخت محسوب می شود و یا خود عامل محرکی برای شناخت بهتر و بیشتر تمام جوانب و شخصیت واقعی و راستین یک فرد می‌شود؟

چگونه با بهره مندی از عشق واقعی به شناخت و درک متقابل و کاربردی از طرف مقابل خود برسیم؟! در موضوع ازدواج موفق عشق در کدامین قسمت از بخش ازدواج موفق، شکل می‌گیرد و می تواند معجزه خود را به رخ همگان بکشاند؟

عشق واقعی چیست؟! ریشه کلمه عشق از گیاهی به نام عشقه،به وجودآمده است، عشقه گیاهی است که در هر سطحی می روید و به دور گیاه، درخت یا سطحی دیگر می‌پیچد به طوری که تمام وجود آن موجود را در برمیگیرد  در معنای عامه یعنی محبت زیاد نسبت به یک شخص یا موجود، عشق یعنی علاقه قلبی و دلی نسبت به معشوق خود و این عشق واقعی زمانی صورت می گیرد که وابستگی نسبت به وجودی واقعی و همیشگی داشته باشیم در غیر این صورت، تصور کنید عشق انسان به موجودی بی ارزش و وابستگی او به این قضیه، ارزش او را به مقدار قابل توجهی، پایین خواهد آورد.

 

در ازدواج موفق، اینکه ما موضوع شناخت متقابل و اولیه را پیش می‌کشیم، می‌خواهیم به این نکته برسیم که ابتدا باید بفهمیم که نسبت به چه کسی و چه موجودی، عشق می‌ورزیم و با توجه به شناخت ما و بررسی تمامی جوانب نسبت به آن فرد در مرحله بعد، عشقی واقعی و پایدار را برای خود و زندگی خود، رقم خواهیم زد و با عشق‌ورزیدن به وجودی لایق و ستودنی، ارزش و اقتدار خود را نیز به مقدار قابل‌توجهی بالا خواهیم برد.

 

استاد حورایی در این فایل صوتی، موضوع عشق و ازدواج موفق را برای ما به شیوه ای کاملا قابل درک و با بیانی شیرین ، در عین حال شیوا در قالب مثال ها و نکات روانشناسی کاربردی بیان خواهند کرد. اینکه چه کنیم ازدواج موفقی داشته باشیم، یکی از سوالات بسیار مهمی است که هر فرد در زندگی خود از خود می پرسدو به دنبال بهترین جواب و قانع کننده ترین دلیل برای پرسش خود است تا بتواند بر اساس شناخت این موضوع و یافتن راه حلی روشن، چشم‌اندازی روشن‌تر از همیشه برای سبک زندگی خود و حتی نسل های بعد از خود نیز، در نظر بگیرد

ازدواج سنتی خوبه یا مدرن؟

اکنون که در قرن ۲۱ زندگی می کنیم؛ پیشرفت امکانات و فناوری ها و هم‌چنین پیشرفت در سبک زندگی مردم  و فرهنگ و نوع زندگی را نیز به روشنی می‌توانیم بیینیم .

اما آیا ازدواج در قرن ۲۱ به سبک سنتی بهتره یا مدرن؟

شاید با خود بگویید پاسخ سوال کاملا مشخص است ؛در این عصر وزمانه ازدوج به سبک مدرن بهترین گزینه است، اما درواقع پاسخ این سوال،به مقدار بسیار زیادی به تعریف شما از سبک مدرن برمیگردد، چگونگی تلفیق سنتی و مدرن و چگونگی بهره مندی از مشاورانی با تجربه در این زمینه،  وسوالاتی از این قبیل، به روشنی قابل بحث و بررسی می‌باشد .

 

 

فایل تصویری ازدواج موفق برای چه مخاطبینی توصیه می‌شود؟

برای تمام جوانانی که تصمیم دارند ازدواج  خود را بر پایه و اساس عشقی واقعی و ماندگار، بنا نهند و این‌چنین زندگی و آینده خود را شیرین‌تر و پر شور تر و زیبا تر از همیشه رقم بزنند. جوانانی که سوالاتی از قبیل اینکه عشق واقعی چیست؟ به راستی در قرن ۲۱ ازدواج سنتی خوبه یا مدرن؟ازدواج زود خوبه یا دیر؟ و چه کنیم تا ازدواج  موفقی داشته باشیم را در ابتدای مسیر زندگی  و در پیش روی خود می‌بینند و به دنبال پاسخی قانع کننده وروشن در این‌گونه مباحث هستند.

 

دوره ازدواج موفق نه تنها برای جوانانی که قصد ازدواج دارند، توصیه می‌شود بلکه تمام افرادی که متاهل هستند و به دنبال بهره مندی از نکاتی هستند که به بهبود روابط بین زوجین و بهره مندی از لذت صمیمیت و گرمای کانون خانواده  منجر می‌شود نیز توصیه می‌شود؛ آگاهی ازنکاتی که به طبع به تاثیرات متقابل بر روی فرزندان و سعادتمندی نسل خود، منجرخواهد شد .

 

کسانی که می‌خواهند با بهره مندی از ازدواجی موفق، نه تنها به تمام خواسته ها و منفعت‌ها و فواید موجود در یک ازدواج برسند، بلکه با بهره مندی از نکات چه کنیم تا ازدواج موفقی داشته باشیم؟ ازدواج را به منزله یافتن یاری موافق برای پیشبرد اهداف سازنده زندگی خود به حساب آورند .

 

به امید فردایی روشن تر

راه روشن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها: بدون برچسب

نظر شما چیست؟

فیلد های ضروری با ستاره * مشخص شده اند.