ازدواج موفق چه نوع ازدواجی است؟

ازدواج موفق چه نوع ازدواجی است ؟!

 

 

احتمالا همه ما انسان‌ها،برای یک‌بارهم که شده، این موضوع به ذهن‌مان رسیده‌است که ازدواج موفق چه نوع ازدواجی است و چگونه می‌توانیم ازدواجی پایدار و عاشقانه داشته باشیم؟

ازدواج باشکوه‌ترین اتفاق زندگی هر فردی به شمار می‌رود، به همین دلیل از ارزش و اهمیت بسیار بالایی نزد هر فردی برخوردار است.

ما در این‌جا هستیم تا به سوالاتی از این قبیل که ازدواج موفق چند شرط دارد؟ تعریف ازدواج موفق و ثمرات ازدواج موفق، ازدواج موفق چه نوع ازدواجی است، از زبان استاد حورایی پاسخ‌گو باشیم.

تا به حال به مقوله‌ی ازدواج از زوایای دیگری نگاه کرده اید؟! به‌نظر شما اصلا چرا باید ازدواج کنیم ؟

چرا و به چه دلیل نقش ازدواج در این جامعه، هرروز بیشتراز پیش، در حال کم‌رنگ‌تر شدن است؟!

ازدواج‌کردن چه منفعت‌هایی می‌تواند برای هر فردی داشته باشد؟ به‌نظر شما ضررهای ازدواج، بیشتر از منفعت‌های آن است و یا برعکس؟

ازدواج هندوانه در بسته است. این اصطلاح به چه معنی است؟!

آیا  قبل از ازدواج،به هیچ وجه، نمی توان شناخت کافی و درستی از طرف مقابل خود، به دست آورد؟!

در مقوله‌ی ازدواج، روانشناسان زیادی صحبت کرده اند و نقطه نظرهای زیادی همیشه وجود داشته و خواهد داشت، اما اکنون از منظر روانشناسی و با دیدی جامع و با روشی نو و جذاب، استاد حورایی، کارشناس فرهنگی راه روشن، به بررسی سوالاتی از این قبیل که ازدواج موفق چیست و ثمرات ازدواج موفق به چه صورت است و چگونه ازدواج موفقی داشته باشیم، همراه با موضوعاتی کاملا شنیدنی و جذاب مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

اصلا مگر می‌شود با وجود این شرایط ازدواج کرد؟

حتما در دوست و آشنایان خود کم و بیش کسانی را دیده‌اید که ازدواج موفقی  داشته و در زندگی خود به موقعیت‌های بهتری از قبل نیز رسیده اند ،ازدواج موفق تا چه حدی می تواند به بهتر شدن رشد فردی و شرایط زندگی یک انسان کمک کند؟!

 

شرط یافتن نتیجه‌ای مطمئن ورضایت بخش در ازدواج، ابتدا آگاهی از اصول و قوانین حاکم بر ازدواج موفق و گام بعدی عمل به این قوانین و اصول، با بهره‌مندی از چراغ همیشه فروزان آگاهی است.

یکی از عواملی که در ازدواج موفق وجود دارد، وجود  رشد و تکاملی روزافزون رو به سوی مقصد است. همه ما در زندگی خود مقصدی را برای رسیدن به هدف خود، انتخاب  کرده و پر تلاش‌تر از همیشه،با قدرت و انگیزه ای بالا برای رسیدن به مقصد نهایی خود تلاش می‌کنیم.

در ابتدای مسیر، انتخاب یک همراه و یارمناسب، برای لذت‌بخش تر کردن و نیزآسان‌تر نموندن سختی‌های مسیرپر پیچ و خم زندگی، موضوعی کاملا حیاتی است.

 

برای گذر از کوره‌راه ها و سنگلاخ‌های مسیر، هر انسانی نیاز به یاری موافق دارد، کسی که مسیر او نیز با مقصد ما هم‌خوانی داشته باشد و در طی  مسیر زندگی،به عنوان مانعی سد راه موفقیت و پیشرفت ما نشود. چه بسیارکسانی که با  انتخاب سنجیده و شناختی جامع ازتعریف ازدواج موفق، با یافتن همراه و همدم دلخواه و مورد نظر خود، از ثمرات ازدواج‌موفق بهره مند شده و در زندگی خود به موقعیت‌های چشمگیری، دست یافته اندو با درک تفاوت‌های یکدیگر وتکیه بر سیاست های موفقیت‌آمیز مورد بحث در تعریف ازدواج موفق، با  شناخت هرچه بهتر و بیشتر از یک‌دیگر، چاشنی عشق و محبت زندگی خود را پررنگ‌تر از همیشه،به ارمغان آورده اند.

پیدا کردن یار مناسب خود همچو بالی دیگر برای پرواز و نشانه ای برای کامل شدن انسان، برای رسیدن به مقصد زیبایی هاو خوشبختی ها،محسوب می‌شود.

زندگی لذت بخش یا

زندگی از روی اجبار

انتخاب با خود شماست…

 

 

5 ویژگی بارز ازدواج موفق، که همه روانشناسان به آن تاکید داشته اند،عبارتند از :

1- احترام متقابل

 

۲_درک تفاوت‌های یکدیگرو تبدیل آن به فرصت‌های زندگی

 

۳_مهارت صحبت کردن منطقی در مورد مسائل و مشکلات وتعامل در زندگی خود

 

۴_داشتن شورو نشاط زندگی برای بهتر کردن روابط زوجین

 

۵_داشتن تعهد قلبی و عملی

 

 

به‌نظر شما در ازدواج موفق، چگونه می‌توان تفاوت‌ها  و تهدیدها را به فرصت، تبدیل کرد؟

 

همه ما می‌دانیم که تا کنون، هیچ انسانی از مخلوقات خداوند، با یکدیگر، در خلقت یکسان نبوده اند. حتی دوقلوهای یکسان و شبیه به یک‌دیگر را نمی‌توان یافت که در همه خصوصیات خود، با یک‌دیگر تفاهم داشته باشند‌. پس تفاوت‌ها، جزئی جداناپذیر از زندگی هر انسانی به شمار می‌آیند. بنظر شما اگر تفاوت‌ها نبودند، زندگی انسان‌ها چه شکلی به خود می‌گرفت؟!

تصور کنید اگر همه شبیه هم بودند، زندگی ما، علاوه بر اینکه هیچ جذابیتی نداشت،مشکلاتی

   .نیز به دلیل عدم وجود تفاوت های مورد نیاز، برای پیشبرد نیازهای ما،رخ می داد

داشتن مهارت‌هایی متفاوت و گوناگون برای بهترکردن زندگی همنوعان خود، یکی از ملزومات زندگی اجتماعی به شمار می‌رود. گاهی اوقات این تفاوت‌ها باعث پیشرفت انسان‌ها  شده و به نوعی مکملی برای ترقی فردی به حساب می‌آیند. دنیا نیاز به تفاوت‌هایی دارد که در آن با شناخت بهتر و بیشتر تبدیل به فرصت هایی تکرار نشدنی در زندگی فردی و اجتماعی ما شود.

به راستی چگونه می توان طعم متفاوت تعارضات را به شیرینی لحظات خاطره انگیز زندگی، تبدیل کرد؟!

 

 

 دوره ازدواج موفق چه نوع ازدواجی است، برای چه مخاطبینی توصیه می‌شود ؟

برای تمام افرادی که به دنبال یافتن زندگی توام با عشق و محبت و رضایت خداوند در گرو یافتن یاری حقیقی هستند و به دنبال رسیدن به پاسخی جامع و کامل از تعریف ازدواج موفق،در تمامی جوانب آن هستند.

برای تمام کسانی که به دنبال پاسخ سوالاتی فراگیر در مقوله‌ی ازدواج و اصل ازدواج و چگونگی رسیدن به ازدواج موفق و آگاهی از این موضوع که ازدواج موفق چیست و ثمرات ازدواج موفق به چه صورت است ؟ و… از زبان استاد حورایی با توجه به تجربه چندین و چند ساله ایشان، هستند.

البته این فایل صوتی هم برای تمام کسانی که نگاهی کاملا شخصی به ازدواج دارند توصیه می شود، کسانی که ازدواج را به عنوان یک تهدید برای زندگی لذت‌بخش خود می دانند و می خواهند بدانند اصلا چرا باید ازدواج کنند؟!! برای تمام افرادی که به دنبال دلایلی منطقی و اثبات شده برای پاسخ به سوالات قابل قبول خود هستند، توصیه می‌شود.

چند کلمه ای از جنس حرف دل

وقتی همراه و یاری در زندگی خود داری در تمامی کوره‌راه های پرپیچ و خم مسیر زندگی ، اطمینان داری که کسی هست تا با تو همراه شود، در اوج ناامیدی‌ها،دستت را بگیرد و واژه بودنت را پررنگ‌تر از همیشه، برای این دنیای خاموش معنا کند.

بودنی که با عشق به  همسر آغاز و تا ابد در نسل تو به جای خواهند ماند.

.ازدواج موفق توشه ایست گران‌بها، هم در این دنیا و هم در  آخرت، تا به آن درجه که هر انسانی، بنابرفرموده خداوند متعال،لیاقت آن را دارد، برسد

در تعریف ازدواج موفق می‌توان گفت که در نوع خود، بهره‌مندی از تمام ملاک‌هایست که همه روانشناسان کم و بیش به آن اشاره داشته اند، اما باید به این نکته توجه کرد که هر کسی صلاح زندگی خود را بیشتر از همگان می داند و مشاوران تنها راهنمایانی بیش، برای زندگی ما نیستند.

 

 

 

استاد حورایی به موضوع ازدواج موفق با دیدگاهی متفاوت و نوین، همراه با بهره‌مندی از روش هایی جدید و کاملا علمی و جذاب، در چندین مبحث درفایل تصویری ازدواج موفق ،می‌پردازند.

برچسب ها: بدون برچسب

نظر شما چیست؟

فیلد های ضروری با ستاره * مشخص شده اند.